opsluiting

opsluiting in de lift

Vast in de lift

Stelt u zich de stress en het ongemak eens voor als u vastzit in de lift

Voor de veiligheid hoeft u niet bang te zijn, maar het blijft een vervelende situatie.

  • Gemiddeld zijn er 43 opsluitingen per dag in Nederland (43 x 365 = 15.695 opsluitingen per jaar)

  • zijn er 49.000 mensen opgesloten per jaar

  • 42.500 uur is de totale tijd per jaar dat mensen vastzitten in de lift

Als we de totale tijd (42.500 uur) delen door het aantal opsluitingen per jaar (15.695 opsluitingen)

42.500:15.695= 2,7 uur zitten we vast per opsluiting (gemiddeld)

 

Oorzaak hiervan is volgens ons:

  • Liftbedrijven puilen uit van het werk en durven geen nee tegen nieuwe opdrachten te zeggen

  • Liftbedrijven hebben een groot personeels tekort, dus bij een opsluiting weten zij niet waar ze het personeel voor de bevrijding vandaan moeten plukken

  • Het aanvraagproces duurt te lang

Voorbeeld aanvraagproces:

1 de liftmonteur, geeft aan dat het vervangen moet worden aan de accountmanager

2 de accountmanager moet een offerte uitschrijven naar de beheerder/VvE of gebouweneigenaar

3 die stuurt de offerte door naar de persoon die erover gaat.

4 Die geeft goedkeuring aan de persoon die van het liftbedrijf de offerte heeft ontvangen (kan dagen over heen gaan)

5 liftmonteur is al lang al bij de volgende klus (terwijl die in veel gevallen, het onmiddelijk op had kunnen pakken)

6 liftmonteur word ingepland om het onderdeel te vervangen

7 liftmonteur vervangt onderdeel volgens de planning

 

010liftservice, is hierdoor selectief in welk werk wij aannemen.

Hierdoor kunnen wij u de service verlenen, die u verdient.

 

Hoe werkt het bij 010liftservice:

1 monteur ziet dat er een onderdeel vervangen moet worden

2 monteur belt direct naar de persoon die erover gaat

3 monteur vervangt het onderdeel als die dit bij zich heeft, zo niet haalt die dit direct op om nog dezelfde dag te vervangen..

Voordeel:

  1. vele malen sneller (minder schakels/ snelle service)

  2. geen onnodige frustratie bij de monteur (doordat hij niet terug hoeft te komen en half werk achterlaat)

  3. storingspercentage gaat naar beneden

  4. rendement van de monteur gaat omhoog en de kosten van de klant naar beneden (de monteur hoeft niet terug te komen en kan zijn werk de zelfde dag volledig afronden)

 

Tips:

Indien u tijdens de liftrit, vreemde geluiden hoort meldt dit altijd bij het liftservice bedrijf en bij de onderhoudsmonteur. Doordat veel grote bedrijven het overzicht missen komt het vaak niet terecht bij de monteur en kan het zijn door de werkdruk dat die met het onderhoud eroverheen kijkt.

p.s. wist u dat 010liftservice momenteel een storingspercentage van 0% heeft?

#010liftservice #kortelijnen #snelle service #vreemdegeluidenindelift